Hemkommen från semestern

Kom nyss innanför dörren.. Det har varit en mycket intressant semester måste säga. Började "strålande", dalade till någonstans mellan "det värsta jag varit med om" och "trauma" för att sedan sakta söka sig upp mot "klart godkänt".

Åkte hemifrån vid 7 i torsdags och var framme halv ett ungefär. Drog direkt till mina föräldrar som campar i Tylösand för att äta lite och gå ner till stranden. Solen sken och det var faktiskt varmt i vattnet! Hade inga större problem att gå i och doppa mig fast jag är jordens badkruka i vanliga fall. Solade knappt en timme innan det var dags att gå till Tylösands Hotell och deras After Beach. Rätt mycket folk och bra drag som vanligt. Åkte in till stan och checkade in på hotellet och gick sen ner till torget och köpte lite pasta. Åt på hotellrummet och började ladda med vin och öl. Drog sen ner till stan och när vi gick förbi Gastons började Marie mumla något. Där satt Fredrik Ljungberg, så vi vände och gick förbi en gång till =D Satte oss på en liten uteservering innan vi drog vidare till Mårtenssons. Det var karaokeafton och jag var nästan så taggad att jag tänkte gå upp och sjunga.  Det blev hur som helst en rätt lugn kväll som vi avslutade med en cheeseburgare på Donkan.

Fredagen v ar kanonfin! Strålande sol och inte ett moln på himmelen! Ut till Tylösand så fort vi bara kunde, kom dit runt 11 med bussen. Låg på stranden ända till strax efter 15 då vi drog oss mot After Beach området för att ta en bra plats och äta en hamburgare. Badade två gånger på fredagen, trots att det var lite kallare än på torsdagen. Efter After Beachen åkte vi tillbaka in till stan, upp på rummet för att duscha och göra iordning oss och sen drog vi ner på stan för att äta. Det var fullt på varenda uteservering i hela Halmstad!! Vi fick tillslut offra oss och sitta inomhus bara för att få i oss lite mat. Det blev Fridolfs, en riktigt mysig restaurang. Där hamnade vi tydligen bredvid några från Hammarbys handbollslag. Tur att Fia har sån koll ;) Tanken sen var att vi skulle gå vidare och ta en öl ute någonstans, men det var verkligen knökfullt! Hittade ett bord vid värdshuset nere på stora torget där vi satt några timmar. De hade en ganska skön trubadur där så det var rätt så underhållande! Drog sen vidare till Mårtenssons, tyvärr utan Fia som hade skoskav =D
Det ramlade in en hel del folk framåt kl 1 och det gick knappt att röra sig på dansgolvet. Tänk ping-pongboll så vet ni hur vi kände oss.. Kvällen var hursomhelst mycket nice.

Igår var det lite halvrisigt väder så vi drog in till stan. Marie ville sova lite mer så Fia och jag gick ner först för att sedan möta upp Marie när hon vaknat. Gick in på Triumph det första vi gjorde.. Så ringde Fias mobiltelefon! Våra hästar var lösa och sprang runt uppe i skogen. Lite halvpanik, jag och Fia var ju i Halmstad och Sara var i Göteborg!! Snabbt försöka få tag på Lotta, Carina och Madde som redan visade sig veta om att hästarna var på rymmen och på väg ute och letade. Jag ringde Lollo, så hon och Henke var urgulliga och ställde upp och letade efter våra hästar! Fia och jag gick runt med skyhög puls och bara väntade på nästa besked. Efter ett tag ringde Lotta upp igen, hästarna var ute och sprang på gamla Strängnäsvägen!! Det är en asfalterad 90-väg så då fick vi panik! Började måla upp de värsta möjliga utfallen och stapplade förvirrade omkring på gågatan. Efter en timma från det första telefonsamtalet fick vi veta att hästarna var infångade och stod i ett stall i väntan på transport hem. De hade sprungit dryga 2 mil, varav 1 mil på asfalt och stor del i skogen. Alla hästarna har klarat sig otroligt bra! Det här är det enda synliga jag hittar på min häst:



Helt sjukt att alla klarat sig så bra! Han är däremot lite stel i framvagnen så Rebecca kommer ut imorgon och kollar på honom.

Men hursomhelst.. Efter att vi fick veta att alla hästar var ok och att de kommit hem kunde vi slappna av lite grann (trots att det blev en himla massa hästsnack på kvällen) Förfestade lite i vårt hotellrum med musik och "Hur fan visste du det". Ett stopp på La Cocaracha och sen till Mårtenssons igen.. Jag tror Fia och Marie hade en bra kväll =D

Nu är det snart sovdags, har kanske sovit 17 timmar de senaste 4 dygnen...

Lägger upp lite kort från Halmstad imorgon, orkar inte riktigt idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0