Bromsjävlar

Bromsar är äckliga djur.. Man undrar vad de gör för nytta egentligen! Precis samma sak med fästingar, de bara finns där och ställer till massa dumt i värsta fall och ingen som helst nytta gör dom!
Idag var det himla mycket bromsar i hagen, alla hästarna ville följa med mig in när jag hämtade Primo och jag förstår dom!
Jag och Lotta ställde iordning en liten bana i paddocken. Några travbommar på volt, ett litet kryss och några koner att rida slalom mellan. Alltid kul med lite variation! Primo kändes helt ok, men han har fortfarande inte fått tillbaka den fina traven han hade innan vilan! =(
Red ett tag, sen bytte jag och Lotta hästar. Det var första gången i mitt liv jag satt på en westernhäst! Snacka om att allt är bakvänt! =) Jag fick iaf Max att spinna i båda varven efter instruktioner från Lotta. Kul att prova på nya saker, men jag håller mig till dressyr i fortsättningen. Det gick bra för Lotta med Primo också tyckte jag! Han kan vara lite lurig med nya människor och testa en hel del.. Iofs fjantade han en del med högerbogen, men den fick hon fatt på till slut iaf! Resultatet var en trött och svettig Primo som nog uppskattade duschen väldigt mycket idag! Sen hann jag knappt få av han grimman innan han slängde sig ner i hagen för att rulla.. På sitt alldeles egna, speciella sätt. Måste filma nån dag, han ser så rolig ut! Stackarn som inte kan rulla runt ett helt varv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0