Det bränns!

Visst är det härligt att vakna och inse att det är kanonväder utanför?? Tyvärr kan jag inte vara i solen alltför länge idag, det svider rätt bra på ryggen.
Glömde skriva igår att jag red en sväng också. Tanken var att jag och Fia skulle skritta genom skogen och sen galoppera runt hela Djurstaängen.. Vi kom ner på ängen och började galoppera, men efter bara ett tiotal meter tvärnitar Fia! Tydligen stod bonden en bit bort, vi vet inte riktigt hur poppis det är att vi rider där ;) Fick ta en annan tur istället. Skulle hoppa över en liten stock tänkte jag och det gick bra, tills vi landade.. Primo tyckte att han skulle dra rätt in i skogen, så det var bara att ducka och hoppas på att man inte skulle bli halshuggen av en gren :)
Sen fick han stå inne en liten stund efter att vi kom tillbaka. Det har varit så mycket broms och andra flygfän så jag trodde han skulle tyck a att det vore skönt att få stå inne i det svala stallet. Men icke, han hade inte ro att stå där i mer än 5 min, sen började han skrapa med hovarna och skulle bara ut igen!

Ska snart börja förbereda lite mat. Har lovat mormor och morfar att jag ska bjuda på lunch som tack för att de passar Sixten så mycket. Josefin ska med också, så jag hämtar väl upp henne innan.

Ikväll ska vi kanske till Centro och käka deras grillbuffé. Det verkar schysst, så vi hoppas att det är bättre än maten på Harrys iaf! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0