Filmväder...

Inget vidare väder idag! Jag tyckte att det började ganska bra iaf, solen sken och det var hyffsat varmt.. Men så kom de där mörka molnen krypande lite sådär oroväckande!

Åkte upp till stallet runt halv tolv, då var det iaf varmt! Hjälpte Madde lite med Eddie, hade lovat att jag skulle visa hur man stretchar honom :) Tog med Primo upp till stallet sen och väntade på att Annelie (Primos uppfödare) skulle komma. Hon har en risig c-ponny hemma så hon skulle låna min transport för att köra henne till Strömsholm.

När hon hade åkt gjorde jag iordning Primo för en lite joggingtur i paddocken. Tänkte mycket på allt Rebecca sa igår, tex att alltid börja skritta honom lång och låg. Han var lite krångligare i vänstervarv men det gick väldigt fort att få igenom det. Behöll den låga formen när jag gick över till trav. Det blev ett väldigt lugnt pass idag med lite volter och öppna på långsidorna. Sen när det var dags för att gå över på galopparbetet öppnade sig himlen. Det fullkomligt vräkte ner under 10 min och jag, Primo och även stackars Sixten var dyngsura! Jag kämpade på trots regnet, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Dåliga kläder ja.. Det var precis vad jag hade! Jag hade inte alls räknat med att det skulle börja regna så jag hade bara en tunn bomullströja på mig.
Hur som helst kändes Primo kanonfin! Behöll den låga formen även i galopp och lät honom rulla på i ett behagligt tempo. Även i galoppen red jag lite lätt öppna på långsidorna.
Imorgon blir det iaf en tur i skogen, kanske till och med bara en promenad så lilla Sixten kan få följa med :)

Om några timmar ska jag iväg till en kompis och kolla på film, det är verkligen filmväder idag! Ska fundera ut något gott att äta bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0