Onsdag

Ja, jösses vilken fantasifull rubrik..
Igår fick Primo vila, dels pga den tappade skon och dels för att det var så varmt!
Fia och jag fick för oss att vi skulle åka till kalkbrottet i Barva. Ingen av oss hade varit där tidigare så vi var och irrade halvvägs till Ärla innan vi vände och fick fråga några vänliga svampplockare om vägen. Vi hittade dit till slut och det var verkligen ett häftigt ställe! Mitt ute i skogen och sen bara massa klippor. Vattnet var helt turkost och det såg rent ut (förutom där folk hade slängt i plastpåsar och flaskor) Badade dock inte, är alldeles för feg för att hoppa i så där högt uppifrån :)

På kvällen gick jag, Fia, Holm och Anders till Harrys för att käka. För det första tog det en timme och en kvart från det att vi kom tills vi fick in maten! Och när vi väl fick in den var två maträtter kalla, och alla fyra hade råa köttbitar! Nog för att jag gillar rött kött, men det här var verkligen rått! Och att vi sen fick ett otroligt dåligt bemötande när vi skickade tillbaka maten gör att man aldrig går dit och äter igen direkt!
Annars var det trevligt, satt mest utomhus och pratade med folk. Träffade massa man kände, så det var en rätt lyckad kväll iaf. Drog hem vid ett till lilla Sixten som var själv hemma. Han låg i korgen precis innaför dörren och väntade på mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0